ACT

ACT staat voor Acceptance & Commitment Therapy. De filosofie van ACT is dat het vechten tegen onvermijdelijke omstandigheden uiteindelijk ten koste gaat van een vitaal en gelukkig leven.

Door ACT leer je om te stoppen met het zinloze gevecht tegen vervelende gedachten, emoties en pijn. Zo ontstaat ruimte om je aandacht te richten op de dingen die je belangrijk vindt in je leven. ACT is gebaseerd op 6 pijlers. Gezamenlijk zorgen de oefeningen en metaforen uit deze zes pijlers voor meer psychologische flexibiliteit. ACT geeft ruimte voor een lichte, speelse levenshouding waarvan omgaan met angst en pijn een onderdeel zijn.

Acceptatie
Het actief uitnodigen van vervelende gedachten, gevoelens en omstandigheden

Defusie
Loskomen van je gedachten, zodat deze je minder snel zullen raken

Zelf als Context
Een andere, meer flexibele relatie met jezelf creëren

Mindfulness
In contact komen met het hier en nu

Waarden
Ontdekken wat je werkelijk belangrijk vindt in het leven

Toegewijde Actie
Dingen gaan ondernemen op basis van je waarden

Duur: 8 sessies van 1 uur
Planning: in overleg
Vorm: individueel
Kosten: 550,-

Coach Anne Wolfs

Een individueel traject is ook mogelijk in Maastricht 


“Mijn ervaringen met Anne en ACT heb ik als erg prettig ervaren.
Voor het eerst heb ik een ongemak – waar ik al langer tegenaanloop – bespreekbaar kunnen maken.

Het voelt alsof een last van mijn schouders is gevallen.

Daarnaast heb ik dankzij ACT geleerd niet te oordelen over mijn eigen handelen en ben ik losgekomen van (negatieve) gedachten.

Door deze acceptatie zit ik beter in mijn vel en heb ik meer vertrouwen in mijn eigen kunnen.”
– Thijs

%d bloggers liken dit:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close